Урок първи..

Скъпи ученици, зная, че нямате много време за четене на книги. Сигурно си мислите, че това е скучно и самотно занимание за разлика от висенето във фейсбук. Докато чете, на човек не може да му се случи нищо интересно. Никой няма да ви застреля, защото сте харесали книгата, която той харесва. Не съм чувала и да стават масови сбивания за това, че някои предпочитат Азимов пред Толкин.  Удивително е колко книги са посветени на изкуството на правилното живеене, от Цицерон и Сенека до съвременни издания за това как да си помогнем сами. Имаш избор да посегнеш на Ошо, Бъртранд Ръсел или Дейл Карнеги, при това без да те съдят за побой. На всичкото отгоре днес тези книги са на една ръка разстояние, че и по-близо, на един клик, каквото и да означава това. Защо тогава хората продължават да живеят непросветено и объркано, пилеейки живота си като пръдня на вятъра? Ето и отговора:
   Цицерон - велик мислител и Бай Лазар се срещат на пазара. Цицерон: - Бай Лазо, искаш ли да ти кажа едно изречение, в което името ти се среща ТРИ пъти? - Е па кажи.. - смотолевил Бай Лазар. - На Бай Лазо му вЛазо и изЛазо! - казал Цицерон и продължил по пътя си. Бай Лазар навел глава и омърлушен се прибрал. Не яде, не спи, гризе го отвътре..Мръкнало, а на сутринта Бай Лазар тича на вратата на Цицерон. Вратата се отваря, а Лазар превъзбуден: - Цицероне, искаш ли сега да ти кажа едно изречение, в което името ти се среща ТРИ пъти? - Целия съм слух - казал Цицерон А Бай Лазо: - Цицероне, Цицероне, да ти еба майката Цицероне!!!
  За тези, които все още не разбират, остава утехата от познанието, че могат да илюстрират мисълта си, при това не само с флумастер, че да си говориш сам не е толкова лошо (случва се предимно на твърде умни хора, на които им е трудно да си намерят събеседник), и най-вече, че елитарни думи като апофтегма понякога се обличат неприлично.
  И все пак, ако се замислим (колкото и невероятно да е това), отговорът е прост (като галош). За да разбере човек света и живеенето, трябва да развие съзнанието си дотам, че да съзре многоизмерната природа на нещата, взаимовръзките между всичко. До степен, в която във всяко нещо да види неговата противоположност (ала ин и ян, ала пугачова или ала бала). Това не става само с четене на книги, а с активно живеене.    *

http://www.brainpickings.org/index.php/2013/11/04/hunter-s-thomspon-letters-of-note-advice/  

Коментари

Популярни публикации